NL | FR  AANMELDEN
HOME

OPLEIDINGEN

 

Empathie en actief luisteren

Empathie helpt om de andere beter te begrijpen en tot een open en eerlijke communicatie te komen. Empathie bestaat er in dat je je in de plaats stelt van de andere, dat je je openstelt voor zijn behoeften en gevoelens. Een belangrijk element hierbij is actief luisteren. Maar hoe doe je dat, empathie tonen ? Hoe kan je actief luisteren en hoe kan je er voor zorgen dat je je flexibel kan aanpassen aan mensen en situaties ?
Werkvorm
Klassikale opleiding
Doelgroep
Iedereen die op een oprechte en eerlijke manier wil openstaan voor en communiceren met collega’s, medewerkers, leidinggevenden, klanten en relaties en zijn vaardigheden om actief te leren luisteren verder wil ontwikkelen
Doelen
- Inzicht verwerven in onze manier van reageren en communiceren
- Zich in de plaats stellen van de anderen, de andere begrijpen en hem aanvaarden
- De emoties bij de anderen kunnen ‘lezen’ en kunnen anticiperen op negatieve reacties
- Leren hoe waarden, overtuigingen en emoties het gedrag beïnvloeden
- Begrijpen waarom de anderen niet denken en reageren zoals wij
- Oefenen in het tonen van empathie en toch zichzelf blijven
Deelnemersniveau
Geen deelnemersniveau vereist
Taal
NL
Duur opleiding
1 dag
Opleidingsdata
17/10/2025
Adres
In opleidingsbedrijf
Team Power
Avenue Arnaud Fraiteur 15/23
1050 Brussel
België
Route
Aantal uren zelfstudie
geen
Certificatie/diploma
Neen
Max. aantal deelnemers
10
Individuele prijs
€ 550 excl BTW
Groepsprijs
Groepsprijs tot 12 personen: € 1650 excl BTW

Team Power

Telefoon
Bel +32 2 771 76 23 met onze groeten
Adres
Avenue Arnaud Fraiteur 15/23
1050 Brussel
Route
Activiteiten
Ga naar opleidingen

Cursus

Team Power

Empathie en actief luisteren


Aanvrager





Facturatiegegevens